Cinas Creationer!

Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Carina - 25 mars 2012 17:25

Haha, nej inte riktigt men det känns som det! Sommartiden har infallit och vädret har ju varit alldeles otroligt den senaste veckan, nästan så man pustat i värmen (ja, 14 grader varmt känns som sommarvärme just nu!). Syster2 och jag var i stan häromdagen och varenda parkbänk och uteservering var fullsmockade med människor som vände näsan mot solen och bara njöt (jodå, vi hittade en bänk vi också ;)


Har haft mycket på jobb den senaste tiden. Vi (min avdelning) stod i tur att arrangera personalfesten och vi hade valt 70-talstema. Discomusik, snurrande discokula i taket och en hel del som hade klätt upp/ut sig i 70-talsutstyrslar! Himlans roligt var det, jag kom inte i säng förrän vid 02.30 så dagen efter var jag lite trött i ögat, haha :)


Snart är det påsk! Jag kan ju inte påstå att jag gör enormt mycket påskpyssel (inte alls som till julen) men systrarna brukar få påskkort och de minsta får nåt påskägg eller annat. Här är årets skörd av påskkort (bara Magnoliamotiv denna gången).


Ett  vanligt 15x15-kort i gult och rosa (pappren är ju fööör söta!):


 


Nedan ett stafflikort:



och ett "vanligt" kort igen (lätt solbränt motiv ;)


 


Här nedan en påskkorg som jag har gjort till ett av barnen. Ska fylla den med marshmallows tror jag för den håller nog inte för något tyngre...



Sedan har jag även påbörjade projekt, här är två påskägg som ligger på tork (urtråkigt med all denna torktid men det är ju inget att göra åt). Ägg nr 1 har jag målat med gesso (torkat), mistat (torkat), decoupagat (torkat) och sedan lackat på crackle paint (torkar just nu :)  Lite till ska på innan jag är klar så det är väl tur att man har nån vecka på sig innan påsken är här, haha :) Bry er absolut inte om bakgrunden! Jag sparar reklamen så att jag kan ha den som underlag till mina målarprojekt :))


 


Ägg nr 2 är även det grundat med gesso. Sedan tog jag den söta påsen jag fick på Magnolia och skar upp den för att kunna ha den som decoupage. Och gissa vad som händer nu? Jo, ägget torkar långsamt....


 


Ha det gôtt i vårsolen :)


 


Presentation

Translate my blog!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sunday Sensations

JUST FOR YOU EVERY SUNDAY-TUESDAY!!


Ovido - Quiz & Flashcards