Cinas Creationer!

Direktlänk till inlägg 16 april 2011

Lat lördag ;-)

Av Carina - 16 april 2011 10:33


Idag har jag tänkt mig en lat lördag... :D  Pyssla i lugn och ro med mina pågående projekt så att de övergår i avslutade projekt, måla lite kanske, ta en tur på byn, ja sånt där som man önskat sig under en mer än hektisk arbetsvecka!


Jag har två pyssel som jag vill visa upp för er. Det första är ett bidrag till april månadstävling hos Scrap & Hobby där man skulle göra något påskinspirerat. Jag har valt att altra en äggkartong som kommer att bli en påskpresent till minsta guddottern Miranda. Tursamt nog så hade jag en kartong i orangegult som passade perfekt till mitt pappersval! Reglerna var minst en gul blomma, gult band och ägg i någon form.


Utsidan med gula blommor, rosetter och fjäril:



Insidan med äggen (troligtvis det som Miranda bäst kommer att gilla ;)


 


och så en närbild på insidan av locket:


  


Förhoppningsvis så kommer barnet att tycka om presenten :)


Mitt andra pyssel är till tematävlingen Kortvikningar inne hos Svensk scrapbooking. Jag är ingen fena på kortvikningar och jag kan bli alldeles grön av avund när jag ser alla konstfärdigt vikta kort men jag har "fubbelfingrar" som inte fixar sånt... ;)  Den här vikningen såg jag i någon affärsblogg (och jag har glömt vilken :(  så det är inte min egen komposition! Det är ett s.k fröpåsekort men jag ökade på måtten lite så att kortet skulle bli större och i fickan inuti kortet har jag istället lagt i ett presentkort på kläder (present till den äldre guddottern :)


Här är utsidan:


 


och när man knyter upp bandet och vecklar upp kortet så ser det ut så här:


 


Lite mörka bilder men förhoppningsvis så syns det ändå hur jag gjort!


Nä, nu ska jag fundera på vad jag ska göra härnäst (brunch?, gå ut en sväng?, göra ingenting? ;) 


Syns snart!


 


 
 
Mim...

Mim...

17 april 2011 07:33

Vilken härlig påskpresent, blir nog riktigt uppskattad.
Tack för att du vill vara med på Scrap&Hobbys apriltävling. Mim...

http://mimstankar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 8 juni 2013 17:00

Nej, det är inte ett kort som är gjort en låda utan ett "braåhakort" som jag lägger i min låda tills jag behöver det ;) Ibland tycker jag att det är roligare att måla motiv än att göra kort så när jag då får på mig kortskaparmössan så har jag färdigm...

Av Carina - 1 juni 2013 13:30

Jag har en känsla av att det tillverkas en hel del studentkort runt omkring i "scrapposfären". I år är jag inget undantag då systerdotterdotter Elin tar studenten den 5 juni! Förhoppningsvis så kommer det att vara vackert väder när det är utspring oc...

Av Carina - 26 maj 2013 15:29

Här har vi (släkten) gått i väntans tider då en yngre släkting väntat barn. Jag var bombsäker på att det skulle bli en liten kille så vi diskuterade pojknamn, jag köpte ett blått scrapalbum och gjorde detta kortet i blått:       Jag skulle b...

Av Carina - 16 maj 2013 17:30

Ja, just denna sången sjöng man ju för några veckor sedan (dock med lätt skallrande tänder kan jag meddela ;) Våren har varit seg med att komma igång men just idag - IDAG! - var det ljumma vindar och uteserveringarna har vaknat till liv på allvar! :)...

Av Carina - 28 april 2013 18:30

Vädret har ju lämnat mycket att önska... Igår haglade det och var kallt och eländigt och våren verkade långt långt borta. MEN! idag i alla fall har det varit vårsol :) Fördelen med skräpväder är ju att man kan ägna sig åt scrap istället. Jag kluddar ...

Presentation

Translate my blog!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sunday Sensations

JUST FOR YOU EVERY SUNDAY-TUESDAY!!


Skapa flashcards