Cinas Creationer!

Direktlänk till inlägg 20 november 2010

Tre utmaningsbidrag!

Av Carina - 20 november 2010 15:14


Igår kväll och inatt har det snöat... Jag skulle egentligen ha åkt till snäll svåger som skulle byta till vinterdäck på min bil men jag fegade ur när jag såg all snön :( 

Tja, vad skulle jag då hitta på med dessa extra timmar som jag helt plötsligt hade (nej, det tar förstås inte flera timmar för svågern att byta däck men att prata med systern kan ta en bra stund :) Skulle jag städa? Urtråkigt... Ut och skotta fram bilen? Se svar på förra frågan ;)  Fixa tävlingsbidrag till några scraptävlingar? JAAAAAAAAAAAAAAA! :D


Först ut är en tävling hos Pojjo där man skulle följa hennes skiss och jag valde att göra ett vintageinspirerat grattiskort. Sådana kort är alltid bra att ha "på lager", det är ju inte alltid säkert att ens mojo funkar när man *behöver* göra ett kort... Vintagebilden är förstås från Graphics Fairy, denna skattkammare med underbara bilder!



Nästa bidrag är även det vintageinspirerat eftersom det ska vara till Udfordring 11 hos Vintage Udfordring :)  Där skulle man antingen ta en befintlig ask och altra den eller skapa en ask från scratch så att säga. Huvudsaken var att det var en ask och att det var jultema med vintagestuk :)  Jag tog en ask som det varit tepåsar i och dekorerade av hjärtans lust! Så här blev framsidan:



och så här ser det ut ovanifrån (på locket alltså!):

  


Sist, men absolut inte minst!, så hade Stephi en utmaning att man skulle scrappa något tänkvärt för att ge sig själv en klapp på axeln! Nedanstående citat av Winston Churchill har jag faktiskt på jobbet och tack vare Stephis utmaning så har citatet numera en betydligt snyggare inramning :)


  


Tänkvärda ord - både i motgång och i medgång...


Nu ska jag gå och fika. Ha en alldeles underbar helg :)


  


 
 
Maiden

Maiden

20 november 2010 18:56

Superfint! Tack för inspiration!

http://www.maidens.nu

 
Maria

Maria

21 november 2010 10:55

Åhhhhhh wow vilken söt stämpel. Menar den på asken, den texten Compliments of the seson.
Asken är såååå fin den oxå. Vad mycke härlig vintagekänsla det är här inne idag.
Kramen
/Maria

http://http:/distresseddesserts.blogspot.com

 
Dorthe

Dorthe

21 november 2010 20:52

Meget sød æske :)
Det er nogle smukke farver og mange yndige detaljer.

Tak for din deltagelse ved Vintage Udfordringen.

http://vintageudfordring.blogspot.com

 
Linda

Linda

30 november 2010 11:37

så fin jule eske :D
takk for din deltagelse hos vintage udfordring!
klem fra linda s .

http://www.linsal79.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 8 juni 2013 17:00

Nej, det är inte ett kort som är gjort en låda utan ett "braåhakort" som jag lägger i min låda tills jag behöver det ;) Ibland tycker jag att det är roligare att måla motiv än att göra kort så när jag då får på mig kortskaparmössan så har jag färdigm...

Av Carina - 1 juni 2013 13:30

Jag har en känsla av att det tillverkas en hel del studentkort runt omkring i "scrapposfären". I år är jag inget undantag då systerdotterdotter Elin tar studenten den 5 juni! Förhoppningsvis så kommer det att vara vackert väder när det är utspring oc...

Av Carina - 26 maj 2013 15:29

Här har vi (släkten) gått i väntans tider då en yngre släkting väntat barn. Jag var bombsäker på att det skulle bli en liten kille så vi diskuterade pojknamn, jag köpte ett blått scrapalbum och gjorde detta kortet i blått:       Jag skulle b...

Av Carina - 16 maj 2013 17:30

Ja, just denna sången sjöng man ju för några veckor sedan (dock med lätt skallrande tänder kan jag meddela ;) Våren har varit seg med att komma igång men just idag - IDAG! - var det ljumma vindar och uteserveringarna har vaknat till liv på allvar! :)...

Av Carina - 28 april 2013 18:30

Vädret har ju lämnat mycket att önska... Igår haglade det och var kallt och eländigt och våren verkade långt långt borta. MEN! idag i alla fall har det varit vårsol :) Fördelen med skräpväder är ju att man kan ägna sig åt scrap istället. Jag kluddar ...

Presentation

Translate my blog!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sunday Sensations

JUST FOR YOU EVERY SUNDAY-TUESDAY!!


Ovido - Quiz & Flashcards