Cinas Creationer!

Alla inlägg den 20 november 2010

Av Carina - 20 november 2010 15:14


Igår kväll och inatt har det snöat... Jag skulle egentligen ha åkt till snäll svåger som skulle byta till vinterdäck på min bil men jag fegade ur när jag såg all snön :( 

Tja, vad skulle jag då hitta på med dessa extra timmar som jag helt plötsligt hade (nej, det tar förstås inte flera timmar för svågern att byta däck men att prata med systern kan ta en bra stund :) Skulle jag städa? Urtråkigt... Ut och skotta fram bilen? Se svar på förra frågan ;)  Fixa tävlingsbidrag till några scraptävlingar? JAAAAAAAAAAAAAAA! :D


Först ut är en tävling hos Pojjo där man skulle följa hennes skiss och jag valde att göra ett vintageinspirerat grattiskort. Sådana kort är alltid bra att ha "på lager", det är ju inte alltid säkert att ens mojo funkar när man *behöver* göra ett kort... Vintagebilden är förstås från Graphics Fairy, denna skattkammare med underbara bilder!



Nästa bidrag är även det vintageinspirerat eftersom det ska vara till Udfordring 11 hos Vintage Udfordring :)  Där skulle man antingen ta en befintlig ask och altra den eller skapa en ask från scratch så att säga. Huvudsaken var att det var en ask och att det var jultema med vintagestuk :)  Jag tog en ask som det varit tepåsar i och dekorerade av hjärtans lust! Så här blev framsidan:



och så här ser det ut ovanifrån (på locket alltså!):

  


Sist, men absolut inte minst!, så hade Stephi en utmaning att man skulle scrappa något tänkvärt för att ge sig själv en klapp på axeln! Nedanstående citat av Winston Churchill har jag faktiskt på jobbet och tack vare Stephis utmaning så har citatet numera en betydligt snyggare inramning :)


  


Tänkvärda ord - både i motgång och i medgång...


Nu ska jag gå och fika. Ha en alldeles underbar helg :)


  


Av Carina - 20 november 2010 10:01


Christmas card!!! Ha ha :D



Yes, this is the card I made for the MagMAGNOLIA-licious December HomePage card. Love this Santa stamp! I used Distress Ink to color it and lots and lots of Stickles (love my Stickles :). I stamped lots of trees on the background paper and then heat-embossed it with white and silver sparkle embossing powder. Christmas cards are supposed to sparkle, right? LOL


I hope you haven't forgotten about Maria's blog candy??? Why don't you rush over to her blog - it's an incredible candy she's got!!! Just look at this:



Who wouldn't be happy to win this??? I know I'm hoping for the best! Ha ha :)


  


Presentation

Translate my blog!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sunday Sensations

JUST FOR YOU EVERY SUNDAY-TUESDAY!!


Ovido - Quiz & Flashcards