Cinas Creationer!

Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Hösten är här...

Av Carina - 23 september 2010 18:29


Jamen visst är det så? Även om sommaren blev kortkort i år så tycker jag ändå inte att hösten börjat på "riktigt" förrän nu i veckan. Klart, kallt och många färger - och dessutom så är det höstmarknad i stan nu till helgen. DÅ har hösten infallit på allvar :)


Var vid kusten förra helgen och du milde tid, jag höll på att blåsa bort!!! Minst 20 sekundmeter blåste det så de eventuella utesysslor vi hade tänkt oss fick vi glömma fortare än kvickt. Trots det dåliga vädret så tyckte jag att det var riktigt mysigt ändå, vi käkade fondue på kvällen och tog ett glas vin eller två så inte led vi på något sätt ;)


Jag utlovade ju krusiduller igår och här kommer de nu... Scrap & Tryck hade som septembertävling att man skulle inspireras av en underbart vintagealtrad bok och jag fick inspiration med en gång! Klurigheten var att man var tvungen att göra två olika bidrag (kort + alter, alter + lo etc) och då valde jag att göra ett kort som bidrag nr 1:



Rosor, spets och tyll (syns det?) så långt ögat når :)  


Som mitt bidrag nr 2 valde jag att altra en liten träask som jag loppisfyndat för en tia. Denna målade jag och dekorerade sedan så här (sedd snett ovanifrån):



Här en närbild på locket och dekosarna (rosor från Prima och Wild Orchid Crafts, biljett från The 80's me, ovala pärlor och pärlfloss och så mitt fina papper från serien Ella Blue :)



Framifrån (lås från Melissa Frances och metalldeko under den)



Inuti lade jag fluffig tyll och klistrade dit en fjäril som matchade guldet i tyllen:



Ja, var det nu krusiduller så att det räckte och blev över??? Ti hi... :D


Himla kul att göra! Vad ska jag kasta mig över nu? Hmmm...... ;)


  


 
 
Maria

Maria

23 september 2010 18:52

Vilket fint arbete du har gjord med denna,överdelen är ju min favo del :) du är verkligen händig. kram

http://htt://minviktrevolution.bloggplatsen.se

 
Cath.

Cath.

23 september 2010 21:35

Fantastiskt härligt krusidulligt! Underbart kort och asken var ju outstanding! Kram, önskar dig en trevlig helg.

http://cathspyssel.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 8 juni 2013 17:00

Nej, det är inte ett kort som är gjort en låda utan ett "braåhakort" som jag lägger i min låda tills jag behöver det ;) Ibland tycker jag att det är roligare att måla motiv än att göra kort så när jag då får på mig kortskaparmössan så har jag färdigm...

Av Carina - 1 juni 2013 13:30

Jag har en känsla av att det tillverkas en hel del studentkort runt omkring i "scrapposfären". I år är jag inget undantag då systerdotterdotter Elin tar studenten den 5 juni! Förhoppningsvis så kommer det att vara vackert väder när det är utspring oc...

Av Carina - 26 maj 2013 15:29

Här har vi (släkten) gått i väntans tider då en yngre släkting väntat barn. Jag var bombsäker på att det skulle bli en liten kille så vi diskuterade pojknamn, jag köpte ett blått scrapalbum och gjorde detta kortet i blått:       Jag skulle b...

Av Carina - 16 maj 2013 17:30

Ja, just denna sången sjöng man ju för några veckor sedan (dock med lätt skallrande tänder kan jag meddela ;) Våren har varit seg med att komma igång men just idag - IDAG! - var det ljumma vindar och uteserveringarna har vaknat till liv på allvar! :)...

Av Carina - 28 april 2013 18:30

Vädret har ju lämnat mycket att önska... Igår haglade det och var kallt och eländigt och våren verkade långt långt borta. MEN! idag i alla fall har det varit vårsol :) Fördelen med skräpväder är ju att man kan ägna sig åt scrap istället. Jag kluddar ...

Presentation

Translate my blog!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sunday Sensations

JUST FOR YOU EVERY SUNDAY-TUESDAY!!


Skapa flashcards