Cinas Creationer!

Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Carina - 10 augusti 2010 19:48


alldeles för kort! Hann ju bara blinka till så var fyra veckors semester över (buhuu). Men jag hade ju i alla fall tur med vädret, ha ha :D

Nu har jag jobbat i hela 2 dagar och det känns som om jag aldrig varit borta. Vi flyttade ju runt lite före semestrarna och det kändes (nu) väldigt skönt att ha gjort det. Renovering stundar i våra gamla lokaler så vi sitter just nu i tillfälliga rum och det känns inte riktigt "hemma" än... Vi vänjer väl oss om ett tag!


Har idag gjort klart ett födelsedagskort till en yngre släkting som fyller 18 år idag. Påbörjade det redan för några veckor sen när jag såg StampARTics tävling om mosaikkort och tyckte att det kunde vara kul att göra ett annorlunda kort. Släktingen gillar dova färger utan för mycket gullegull så det har det blivit:



Distressmålade på akvarellpapper, stämplade med Tim Holtz-stämplar och skar sedan ut nio rutor (ser ni de skrapade och chalkade kanterna? Jag hade kramp i fingrarna efteråt...). Eftersom man inte fick ha några mönsterpapper så gjorde jag bakgrunden med hjälp av olika Tingturastämplar och svart punchinella. Sedan så avslutade jag med att rama in varje liten fyrkant med glitterlim i blågrönt. Det ÄR faktiskt ganska läckert IRL - bilden gör inte kortet rättvisa tyvärr. Hoppas nu bara att det faller 18-åringen på läppen :D


     



Presentation

Translate my blog!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sunday Sensations

JUST FOR YOU EVERY SUNDAY-TUESDAY!!


Skapa flashcards