Cinas Creationer!

Direktlänk till inlägg 1 februari 2010

Dopgåva

Av Carina - 1 februari 2010 22:23


På söndag den 7 februari ska jag ju på dop då lilla Ellabella ska döpas i Toarps kyrka. Funderade på vad jag skulle hitta på, kort har hon ju redan fått (eller ja, hennes mamma i alla fall :) och jag kände inte för att göra ytterligare ett. Som tur var så hittade jag något annat: babyskor! Det var lite pillrigt tyckte jag men till slut såg det väl ut som små små skor (eller?):


  


Är faktiskt riktigt stolt! Första försöket och det ser helt ok ut (ha ha :)

Det lilla guldhjärtat är väl den riktiga presenten egentligen men förhoppningsvis så blir även skorna uppskattade...


Gjorde även en liten presentask så att jag inte skulle mosa skorna innan Ella fått dem - varning för mycket råååsa ;)



Nu kan jag med gott samvete köpa fler rosa scrapsaker för nu har jag gjort åt det mesta...


Har även gjort klart mitt "trädgårdsalbum" och till och med fotograferat det! De' du! Det är bilder jag tagit i somras på blommor, för det mesta rosor (jo, jag gillar rosor ;)


   


Min BIA och jag är inte riktigt riktigt kompisar än men jag är envis och fortsätter pröva på olika varianter, nån gång ska jag väl bli riktigt bra på den också!


För övrigt så jobbar man, svär över snön och längtar till våren. När det är riktigt illa så tittar jag i albumet ovan och drömmer om den varma sköna sommaren... Ja ja, dream on   


  

 
 
Cath.

Cath.

7 februari 2010 22:45

Heeelt underbara små babyskor! Är det verkligen första gången du gjorde såna? De ser liksom ut som gjorda av nån med van hand...:D Men du är ju en van pysslare förstås! Och asken de ligger i, vilket härligt rosa frosseri!
Om hon nu är för liten för att tycka något själv så borde ju hennes föräldrar bli väldigt glada över den fantastisk förpackningen!
Massor med kramar!

http://cathspyssel.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 8 juni 2013 17:00

Nej, det är inte ett kort som är gjort en låda utan ett "braåhakort" som jag lägger i min låda tills jag behöver det ;) Ibland tycker jag att det är roligare att måla motiv än att göra kort så när jag då får på mig kortskaparmössan så har jag färdigm...

Av Carina - 1 juni 2013 13:30

Jag har en känsla av att det tillverkas en hel del studentkort runt omkring i "scrapposfären". I år är jag inget undantag då systerdotterdotter Elin tar studenten den 5 juni! Förhoppningsvis så kommer det att vara vackert väder när det är utspring oc...

Av Carina - 26 maj 2013 15:29

Här har vi (släkten) gått i väntans tider då en yngre släkting väntat barn. Jag var bombsäker på att det skulle bli en liten kille så vi diskuterade pojknamn, jag köpte ett blått scrapalbum och gjorde detta kortet i blått:       Jag skulle b...

Av Carina - 16 maj 2013 17:30

Ja, just denna sången sjöng man ju för några veckor sedan (dock med lätt skallrande tänder kan jag meddela ;) Våren har varit seg med att komma igång men just idag - IDAG! - var det ljumma vindar och uteserveringarna har vaknat till liv på allvar! :)...

Av Carina - 28 april 2013 18:30

Vädret har ju lämnat mycket att önska... Igår haglade det och var kallt och eländigt och våren verkade långt långt borta. MEN! idag i alla fall har det varit vårsol :) Fördelen med skräpväder är ju att man kan ägna sig åt scrap istället. Jag kluddar ...

Presentation

Translate my blog!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sunday Sensations

JUST FOR YOU EVERY SUNDAY-TUESDAY!!


Ovido - Quiz & Flashcards