Cinas Creationer!

Direktlänk till inlägg 7 december 2008

Bidrag till Scraplyckans skissutmaning, fegloppa och teflonminne...

Av Carina - 7 december 2008 15:18

Här är kortverksta'n i full gång! Jag har nu suttit i dagarna två och gjort en hel del julkort som bl.a skall skickas till familjemedlemmar. Tänker dock inte visa upp dessa här i bloggen eftersom vissa i familjen har en förmåga att dyka upp där man minst anar det... :)


Min tolkning av Scraplyckans skissutmaning kan jag dock visa här nedan.

Rött och grannt, mycket glitterlim i granen och på dekorationerna och så de små godingarna från Scraplyckans egen stämpelkollektion! Visst är de söta? Har tyvärr glömt varifrån jag köpt textstämpeln (se "teflonminne" nedan...) men fin är den!




Du har väl inte missat StampARTic? Det nya nordiska onlinemagasinet för kortmakare? Deras DT visar upp så otroligt många vackra kort (och andra ting) så att man bara häpnar! Fegloppan (dvs. jag!) tänkte förstås vara med i första tävlingen men jag vågade inte när jag såg alla fina bidrag. Här är i alla fall bidraget till StampARTics tävling nr 1 - alltså det som jag inte skickade in ;)


Ihopknutet vikkort

Öppnat vikkort


Min scanner och jag är inte riktigt kompisar än men du får i alla fall en hum om hur det ser ut!


Och hur var det nu med teflonminnet då? Jaa, hur kunde jag glömma att jag vann en tävling på Handstämplats scrapträff här i Fristad? Jag skäms - det var inte alls meningen... :(  Då utnämner jag raskt den till den allra första vinsten på en scrapträff och vinsten hos Bildmålarna till den allra första via "nätet" :)  Såå, nu känns det bättre!

 
 
Ingela (DT-Scraplyckan)

Ingela (DT-Scraplyckan)

7 december 2008 18:02

Hej!

Kul att du ville vara med i vår skissutmaning, och ditt kort är verkligen juligt och fint!

Ingela

http://scrappeliscrap.blogg.se

 
Ingen bild

Len the cook

9 december 2008 13:22

grattis till vinsterna!

 
Daniela/Neliz

Daniela/Neliz

10 december 2008 14:34

Åh vilken härlig tolkning, älskar allt glitter och de juliga färgerna!
Kram, Daniela/Neliz (DT Scraplyckan)

http://neliz.se

 
ScrapKia dt hos Scraplyckan

ScrapKia dt hos Scraplyckan

10 december 2008 17:03

Sååå fint! :-)
Så kul att du ville vara med i våran skissutmaning.

kram
ScrapKia dt hos Scraplyckan

http://scrapkia.blogspot.com

 
Zanya (team ScrapLyckan)

Zanya (team ScrapLyckan)

10 december 2008 18:18

Vilket härligt glittrigt kort! Du har verkligen lyckats med det! Tack för att du vill vara med! :D

http://www.zanya.tk

 
Carola

Carola

10 december 2008 22:35

Ditt kort till StampARTics först tävling blev ju jättefint!

http://carolas-kortblogg.blogspot.com

 
BellaMio

BellaMio

13 december 2008 14:13

Vilket underbart kort! Det blåa kortet är helt ljuvligt! Välkomponerat och vackert gammaldax.

Tack för din gulliga kommentar i min blogg! Jag blev jätteglad :)

http://bellamios.blogspot.com

 
Susanne

Susanne

13 december 2008 22:54

Har kollat runt på blogg, mycket fint. Jag fastnade för ditt julkort i blått som går att öppna. Åhh vilka fina stämplar, färger mm
Susanne
ps. Hoppas ditt paket kommer snart från din hemliga vän ds.

http://susannes-kortmakeri.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 8 juni 2013 17:00

Nej, det är inte ett kort som är gjort en låda utan ett "braåhakort" som jag lägger i min låda tills jag behöver det ;) Ibland tycker jag att det är roligare att måla motiv än att göra kort så när jag då får på mig kortskaparmössan så har jag färdigm...

Av Carina - 1 juni 2013 13:30

Jag har en känsla av att det tillverkas en hel del studentkort runt omkring i "scrapposfären". I år är jag inget undantag då systerdotterdotter Elin tar studenten den 5 juni! Förhoppningsvis så kommer det att vara vackert väder när det är utspring oc...

Av Carina - 26 maj 2013 15:29

Här har vi (släkten) gått i väntans tider då en yngre släkting väntat barn. Jag var bombsäker på att det skulle bli en liten kille så vi diskuterade pojknamn, jag köpte ett blått scrapalbum och gjorde detta kortet i blått:       Jag skulle b...

Av Carina - 16 maj 2013 17:30

Ja, just denna sången sjöng man ju för några veckor sedan (dock med lätt skallrande tänder kan jag meddela ;) Våren har varit seg med att komma igång men just idag - IDAG! - var det ljumma vindar och uteserveringarna har vaknat till liv på allvar! :)...

Av Carina - 28 april 2013 18:30

Vädret har ju lämnat mycket att önska... Igår haglade det och var kallt och eländigt och våren verkade långt långt borta. MEN! idag i alla fall har det varit vårsol :) Fördelen med skräpväder är ju att man kan ägna sig åt scrap istället. Jag kluddar ...

Presentation

Translate my blog!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sunday Sensations

JUST FOR YOU EVERY SUNDAY-TUESDAY!!


Ovido - Quiz & Flashcards